Måste läsas innan 2014

Snart är 2013 slut men det är några böcker jag önskar att läsa innan året är över. Självklart vill jag minska på de olästa böckerna i bokhyllan. Helst vill jag läsa alla men det hinner jag inte. Jag tänker försöka minska olästa högen så mycket jag hinner innan 2014 kommer med sina fantastiska nyheter (Pappersstäder av John Green och Blodsväktaren av Tessa Gratton bland annat).
 
De jag vill hinna läsa: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Boktjuven                                           För dig blottad
Clockwork Prince                                 Bloodlines
Gone Hunger                                       Saker min son behöver veta om världen
Jellicoe Road                                       City of Lost Souls
De utvalda - Hemligheternas rike          Stad av aska
                                                          Drömgångare
 
 
Jag kommer inte hinna alla, jag har massa kurslitteratur att läsa och en hel del plugg också, men jag vill i alla fall läsa sex styckna av dem. De ligger i den ordning jag tänkte läsa dem i. Någon som verkligen vill rekommendera en av dessa böcker? 
 
Vilka böcker vill du hinna läsa innan året är slut?
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Backmans går ju fort att läsa men är helt underbar! :)

Svar: Ja, det måste den ju vara. Det är ju Backman liksom :)
Elina

2013-11-19 @ 14:08:56
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Gia - Bokfrossa

Boktjuven måste du läsa :) Backmans kan du också läsa och säga om den var värd det, han skriver så härligt men den här är jag tveksam om jag vill läsa.

Svar: Började precis på med boktjuven, den verkar lovande :) Jag har börjat lite smått på den också och hittills är den rolig :)
Elina

2013-11-19 @ 15:28:54
URL: http://bokfrossa.wordpress.com/
Postat av: Johanna

Boktjuven har jag många gånger sagt är den absolut bästa boken jag läst, men jag ska inte ge dig för stora förhoppningar, hehe.
Jag har inte läst, men är väldigt sugen på Jellicoe Road och De utvalda.

Svar: Jag hoppas att jag kommer tycka likadant :) Har du läst de tidigare delarna ur De utvalda?
Elina

2013-11-19 @ 16:12:54
URL: http://boksystrar.blogg.se
Postat av: Elin - Bokparadiset

Jag ÄLSKADE sista delen i de utvalda serien, tog mig en och en halv dag, max att läsa ut boken.

Svar: Åååå härligt! Men jag kommer inte ihåg andra delen så mycket, måste man liksom ha koll på den boken för att läsa sista?
Elina

2013-11-19 @ 18:16:55
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Lena - Bookheaven

De odödligas Regler, Les Miserables, Anna Karenina, Berövad, Hemligheternas Rike, Fever, Flickan som lekte med elden, Half Lives, Mcflys biografi, Faking It, Ja listan är alldeles för stor är glad om jag ens hinner med några av dem.

Svar: De odödligas regler, flickan som lekte med elden och berövad kan jag rekommendera! :)
Elina

2013-11-19 @ 18:57:38
URL: http://bookheaven.blogg.se
Postat av: Cilia

"Boktjuven" är en personlig favorit så den tycker jag absolut att du ska läsa! Väldigt sorglig men vacker :)

Svar: Har precis börjat med den :)
Elina

2013-11-19 @ 21:07:15
URL: http://ciliaskultur.blogspot.com
Postat av: Nilmas Bokhylla

Boktjuven och Jellicoe Road rekommenderar jag, ruskigt bra!

Svar: Boktjuven är påbörjad :D
Elina

2013-11-20 @ 12:40:19
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com
Postat av: Petra

Framförallt Clockwork Prince & Jellicoe Road är fantastiskt bra. Även Bloodlines och City of the Lost Souls tillhör mina största favoriter. :) Hoppas du gillar alla böckerna, och jag ser fram emot dina recensioner. :)

Svar: Clockwork prince ser jag fram emot, men jag kommer ju knappt ihåg Clockwork angel. Härligt då har jag mycket att se fram emot! :)
Elina

2013-11-20 @ 12:42:23
URL: http://petrasbokblogg.blogspot.se
Postat av: Lovisa

Boktjuven är väl lite av ett måste nu när filmen snart kommer? Det är dock en sjukt bra bok, så det är inte bara hype. Men min favorit-YA någonsin finns också i din hög, "Jellicoe Road" av Melina Marchetta. En helt fantastisk läsupplevelse, men ge inte upp i början! Det tar 60-70 sidor innan den tar fart, men efter det är den omöjlig att lägga ifrån sig.

Svar: Jag har faktiskt redan läst boktjuven (så otroligt bra) och jellicoe road, den var verkligen förvirrande i början. Men den blev bättre och bättre :)
Elina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0