Månadssammanfattning April 2013

       
              
 
 
Lästa böcker:
Andens kraft av Richelle Mead
Yttersta Offret av Richelle Mead
Rör mig inte av Tahereh Mafi
Synda av Sylvia Day
Hål i huvudet av Jenny Jägerfeld
Clockwork Angel av Cassandra Clare
Den du inte ser av Mari Ljungstedt
I denna stilla natt av Mari Ljungstedt
Den inre kretsen av Mari Ljungstedt
 
Antal lästa: 9st
Svenska: 8st
Engelska: 1st
Bästa bok: Andens kraft, Yttersta Offret och Clockwork Angel
Sämsta bok: Hål i huvudet
 
Största Överraskning: Rör mig inte
Största besvikelse: Synda
 
Kommentar:
Helt okej läsmånad med massa bra böcker. Läste ut VA-serien, den är ju såå bra! Jag läste till och med ut en engelsk bok som visade sig vara väldigt bra den med. Mari Ljungstedt deckarna gillar jag också mycket, Rör mig inte trodde jag inte att jag skulle gilla så mycket. Men oj vilken bra bok! Visste inte vad jag trodde den skulle handla om, men bra var den. Jag hade inte så stora förhoppningar på Hål i huvudet, men ändå vart jag besviken. Den var inte alls speciellt bra, bara samma gnäll genom hela boken. MEN mot slutet vart det bättre.
Synda skulle vara en bok för de som gillade Fifty shades serien. Jag gillade verkligen den serien men inte synda. Språket var för "gammalt" så det gick trögt att läsa, fast efter ett tag så vande man sig och då flöt det på.
   I maj tänkte jag City of bones, men jag undrar om man ska vänta och läsa Clockwork prince och princess först. Eller går det bra att hålla på med båda serierna samtidigt?
 
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Sv: Ja, den var spännande. :)
Nej, dom andra dubbelböckerna med Twillingarna har jag inte läst ännu. Men det kommer jag nog att göra. För dom böckerna är spännande och bra :)

2013-05-05 @ 18:30:52
URL: http://bokkatten.blogg.se
Postat av: Nilmas Bokhylla

Det var en hel del bra där :D

SV: Nej, den är inte direkt lik Fifty, nej. Jag gillade dock Synda! :D

2013-05-08 @ 22:03:41
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0