Månadssammanfattning November 2013

 
 
Lästa:
Hungerspelen av Suzanne Collins
Fatta eld av Suzanne Collins
Revolt av Suzanne Collins
Saker min son behöver veta om världen av Fredrik Backman
Boktjuven av Markus Zusak
Det förtrollade urverket av Philip Pullman
Den femte vågen av Rick Yancey
Jellicoe Road av Melina Marchetta
Sommarregler av Shaun Tan
Sven tittar ut av Ann-Christine Magnusson och Lars Winnerbäck
Varelserna, Elias bok av Magnus Nordin
Nikkis dagbok #1 Berättelset från ett (inte så) fantastiskt liv av Rachel Renée Russell
Vålnader på vasaskeppet av Martin Olczak och Anna Sandler
 
Antal lästa: 13st
Svenska: 13st
Engelska: 0st
Omläsningar: 3st 
 
Bästa bok: Boktjuven, den var riktigt bra. Men den var ännu bättre när man ifrån sig boken och tänkte igenom det som hänt, då var den som allra bäst!
Sämsta bok: Nikkis dagbok #1 Berättelset från ett (inte så) fantastiskt liv, inte riktigt min typ av bok helt enkelt.
Största överraskning: Den femte vågen, som jag inte trodde att jag skulle gilla så mycket som jag gjorde.
Största besvikelse: Jellicoe road, jag gillade den verkligen. Men efter att alla har sagt att den är så fantastisk så hade jag hoppats på en riktig wow-upplevelse. Jag hade nog gillat den mer om jag inte haft så höga förväntningar på den. 
 
Kommentar: Att jag ens lyckats läsa 13 böcker denna månad! Fullt upp men ändå får jag in läsningen. Det känns himla bra tycker jag. Glad att jag hann läsa om hela Hungerspelen och se filmen som var FANTASTISK! Nästa månad är de julafton, jag hoppas på mycket böcker i julklapp och jag väntar på en del recex. Jag hoppas på att julkänslans kommer i år. Var är snön?!
 
Just nu läser jag: Clockwork prince, men det går segt. Jag har ju glömt bort hur Clockwork Angel slutade. Så det är lite av ett mysterium att läsa ibland. Bloodlines läser jag lite då och då i också, den går också segt. I Kaninhjärta har jag kommit till hälften. Jagger, Jagger läser jag till skolan, men den är så jobbig. Man får liksom en klump  magen av den. 

Kommentarer
Postat av: Gia

Förväntningar ställer oftast till det, blir nästan alltid besviken på böcker som hyllats mycket...

Svar: Jaaa, förväntningar ställer till med mycket!
Elina

2013-12-04 @ 10:15:23
URL: http://bokfrossa.wordpress.com
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

gud vad duktig du är som hinner läsa så många, hähä. Jag hann bara med 3 stycken.

Svar: Tack :) förstår inte hur jag hann med! Tre böcker är riktigt bra det med tycker jag! :)
Elina

2013-12-05 @ 14:34:36
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

har nog förresten Boktjuven någonstans från när jag var med i någon bokklubb har jag för mig men tror inte jag läst den så får nog göra det eftersom du verkade tycka att den var bra :)

Svar: Ja det tycker jag att du ska! Den var både mysig och sorglig, men riktigt bra! Den kommer ju på bio snart också :D
Elina

2013-12-05 @ 16:32:25
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0