Den lilla boksnapparen

Titel: Den lilla boksnapparen - en godnattsaga
Författare: Helen Docherty & Thomas Docherty
Förlag: Alfabeta, tack för boken!
Språk: Svenska
Sidor: 32
Serie: -
 
Handling (från förlaget):
Varje kväll läser djuren i skogen godnattsagor för sina ungar. Men så en dag börjar böckerna försvinna, en efter en. Det måste vara boktjuvar i farten. Men vilka är de? Kaninen Elina bestämmer sig för att lösa mysteriet. Hon riggar en fälla av böcker och till slut står hon öga mot öga med tjuven.
 
Tankar:
Boken är en godnattsaga i högsta klass, den rimmar. Jag älskar när böcker rimmar, det är en slags mysfaktor. En annan rolig överraskning är att huvudkaraktären som en kanin, heter Elina. Det är inte ofta jag stöter på en karaktär med mitt namn, men jag blir lika glad varje gång det händer. 

Rimmen är fantastiska och bilderna lika så! Kontrasterna i bilderna passar så bra ihop. Ljuskällan i bilderna är en sänglampa som ger känsla av en brasa. Dit inte lampan räcker är det mörkt och ger en känsla av kyla.
 
En godnattsga som den ska vara, med fantastiska rim och underbara bilder!
 
Betyg: 5 av 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0