Nemesis

TitelNemesis
Författare: Josefine Angelini
Språk: Svenska
Förlag: Bonnier Carlsen, tack för boken!
Sidor: 433
Serie:  Starcrossed #3
Betyg: 4,5 v 5
 
Handling och tankar:
Gudarna är lösa och hela jorden är i fara. Helena gör allt i sin makt för att inte låta det ödesbestämda kriget lösas ut. För att göra saken ännu jobbigare för Helena så börjar hon få konstiga drömmar, drömmar som känns som minnen. Minnen av händelser som hon aldrig upplevt, eller har hon det?
Tillsammans med Orion och Lucas försöker Helena hitta ett sätt att slippa undan de grymma gudarna, men även ödesgudinnorna. Helena börjar få kontroll över sina krafter, men hon är mer skrämmande än någonsin. Vilka kan hon lita på när de drar sig undan från henne? 
Nemesis är den sista delen i triologin Starcrossed och innehåller dueller, tvister, svek och blod. 
 
Boken har fart från början till slut, man märker inte hur sidorna bara flyger fram. När man väl börjat läsa går det inte att sluta. Nemesis har action i sig hela boken igenom och jag tror det är den bästa i serien. Det jag inte gillar är att slutet liksom går för fort. Under bokens gång byggs förväntningarna upp inför slutet, vad kommer hända?! När man väl kommer dit så är det över på en gång, inte för att det är så bra, utan därför att det är så kort. Det sista kapitlet själva "epilogen" gillade jag inte heller så värst. Nemesis innehåller alla svar man väntat på från tidigare delar, men den ger även nya frågar som aldrig riktigt får något svar.
Innan jag började läsa serien trodde jag att den kanske var okej, om ens det. Men så fort jag började läsa upptäckte jag att den inte alls var som jag trott. Det var inte en helt vanlig ungdomsbok där valet står mellan två snygga killar, den här serien är så mycket mer än så.
Nemesis, hela Starcrossed serien, är otroligt bra, även om jag inte tror att det är något för alla. Men mig passade den perfekt. Däremot så känns Nemesis bara delvis som den avslutandedelen. Det känns som den hade kunnat vara kanske hundra sidor till för att kunna klara upp allting. Men det var den inte vilket ledde till att den lämnar oss med minst en fråga kvar. Vilken? Det får ni som läser märka själva. LÄS!
 
Nu när jag läst klart den här serien, så önskar jag att jag inte haft lika bråttom att läsa ut den. Det känns liksom tomt. Jag som knappt trodde att jag skulle gilla den, så fel jag hade.

Kommentarer
Postat av: Gia - Bokfrossa

Kul att höra, då måste jag ju läsa den jag med :) fast vette tusan när det ska hinnas med, hämtade ut fem recex idag och ska hämta gardells tredje torka aldrig tårar imorgon på biblan...

2013-08-14 @ 22:53:37
URL: http://bokfrossa.wordpress.com/
Postat av: Gia - Bokfrossa

Nä, det är själva serien jag vill läsa :) På tok för många serier på min läslista nu. Älskar serier men tidsmässigt är det bättre med fristående böcker ;)

Just ja, har redan tre biblaböcker hemma med fast bortsett från gardells så får de nog hamna sist i prioriteringen för dem kan jag låna om och läsa senare :)

2013-08-15 @ 08:13:08
URL: http://bokfrossa.wordpress.com/
Postat av: Nilmas Bokhylla

Åh har bara typ 100 sidor kvar av den här nu!

2013-08-15 @ 11:13:49
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0